خلاصه و معرفی کتاب انگیزش دن آریلی

به انگیزش کارمندان خود اهمیت می‌دهید؟!!!

خلاصه و معرفی کتاب انگیزش دن آرییلی

کتاب انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد (Payoff: the hidden logic that shapes our motivations) اثر دن آریلی با ترجمه مصطفی سپهریان است. این کتاب توسط انتشارات نشر نوین به چاپ رسیده است.

این کتاب نگاه ما را به مسئله انگیزش و پیچیدگی و ظرافت آن تغییر می‌دهد. خواندن این کتاب برای مدیران و کسانی که مدیریت افرادی را بر عهده دارند بسیار ضروری است. زیرا بتوانند کارمندان خود را مجذوب و درگیر کار کنند تا همه خوشحال‌تر و متعهدتر شوند.

معرفی کتاب
نام کتاب: انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
نویسنده: دن آریلی (Dan Ariely)
مترجم: مصطفی سپهریان
انتشارات نشر نوین
تعداد صفحه: 118
موضوع: مدیریت و کسب و کار

فهرست مطالب

درباره کتاب انگیزش

یکی از بخش‌های اصلی زندگی ما انگیزش است اما واقعا چقدر نسبت به آن آگاهی داریم؟ واقعا چقدر از چگونگی عملکرد و نقش آن در زندگیمان می‌دانیم؟ همه ما اصطلاح بده بستان را شنیده‌ایم اما واقعا به همین سادگی ست؟ آیا پول بهترین انگیزه برای کارمندان است؟ اینها سوالاتی است که پاسخش در کتاب انگیزش دن آرییلی وجود دارد.

این کتاب در مورد این است که چه چیزهایی برای انجام کارها به ما احساس اشتیاق می‌دهد. در رابطه با چرایی انجام کارهای مشقت بار و سخت توسط ماست که ممکن است در ظاهر هیچ تمجیدی از آنان نشود. در مورد ارتباط عمیق‌تر میان آنچه انجام می‌دهیم با پیامد تلاش‌هایمان است.

این کتاب به مدیران و سرپرستان و هر کسی که مدیریت چند نفر را بر عهده دارد، پیشنهاد می‌شود.

کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

فهرست مطالب کتاب انگیزش

خلاصه و معرفی کتاب انگیزش دن آرییلی
خلاصه و معرفی کتاب انگیزش دن آرییلی

کتاب دارای 118 صفحه است که شامل بیان آزمایش‌های علمی انجام شده و مثال‌های مختلفی‌ست تا مفهوم کتاب بهتر و سریعتر درک شود.

خلاصه و معرفی کتاب انگیزش دن آرییلی

خلاصه کتاب انگیزش

شرح شغل رسمی ‌ما هرچه که باشد، ما همه انگیزه دهندگانی پاره‌وقت هستیم. با توجه به اینکه انگیزش از بخش‌های اصلی زندگی ماست، واقعا چقدر نسبت به آن آگاهی داریم؟ واقعا چقدر از چگونگی عملکرد و نقش آن در زندگیمان می‌فهمیم؟ فرض بر این است که انگیزش از پاداش خارجی مثبت مشتق می‌شود. این را انجام بده، آن را بگیر. اما چه می‌شود اگر داستان انگیزش در واقع بسیار پیچیده‌تر، بغرنج‌تر و سحرآمیزتر از چیزی باشد که ما فرض می‌کنیم؟

این کتاب، جنگل ذات درست انگیزش را، و نیز بی‌بصیرتی ما در رابطه با پیچیدگی و قوت‌های آن را به‌خوبی کاوش می‌کند. امیدوارم این کتاب نوری بر این جهان پیچیده، زیبا و ژرف انسان و روانشناسی باشد. انگیزش، دشتی سرشار از درختان در هم تنیده، رودخانه‌های کشف نشده، حشرات تهدیدآمیز، زمین‌های کشاورزی و پرندگان رنگارنگ است. این دشت اجزاء بسیاری دارد که ما فکر می‌کنیم اهمیت دارند اما اینطور نیست. حتی بیشتر، سرشار از جزئیات غیرمتعارفی است که ما کاملاً نادیده می‌گیریم و فکر می‌کنیم هیچ اهمیتی ندارند، ولی بسیار مهمند.

انگیزش دقیقاً چیست؟

جملاتی از کتاب سفر: پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

 در تصاویر زیر جملاتی از انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد بیان شده است. برای دیدن تصاویر روی آن‌ها کلیک کنید.

درباره نویسنده: دن آریلی

خلاصه و معرفی کتاب انگیزش دن آرییلی
دن آریلی (Dan Ariely) اقتصاددان و نویسنده‌ی آمریکایی است که در کتاب‌های خود، دانش روان‌شناسی و علوم شناختی را با اقتصاد درمی‌آمیزد. او نتیجه‌ی پژوهش‌های خود را با زبانی ساده در کتاب‌هایش می‌نویسد. از بهترین کتاب‌های او می‌توان به «بی‌منطقی‌های پیش‌بینی‌پذیر» و «مصائب زندگی صادقانه» اشاره کرد.

خلاصه کلام

کتاب انگیزش همان چیزی است که به مدیران کمک می‌کند تا بتواند انگیزه کارمندان خود را بالا نگه دارد و باعث افزایش بهره‌وری و رضایت پرسنل خود شود. شاید انجام دادن یک نکته از این کتاب بتواند انگیزه یه کارمند را به حدی بالا ببرد تا آن کارمند موفقیت‌های بزررگی برای خود و سازمان بدست آورد، پس موضوع انگیزه را دست کم نگیرید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، حتما در قسمت نظرات به ما بازخورد بدهید و این مقاله را برای دوستانتان ارسال کنید و مقاله را هم لایک کنید.
موفق و سربلند باشید 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *